Klasa 5c,licząca 28 uczniów planuje wycieczkę do Krakowa.Opiekę nad dziećmi będzie sprawować dwóch nauczycieli.Wspólnie zastanawiają się nad wyborem tańszego biura podróży.Biuro Robinson oferuje bilety po 65 zł. dla dzieci, a dla opiekunów po 119 zł.Biuro Guliwer proponuje zaś dzieciom bilety po 69 zł. , a opiekunom po 80 zł.Oblicz różnicę kosztów wyprawy w zależności od wyboru Biura podróży. Które biuro podróży powinna wybrać klasa 5 c?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T17:58:06+02:00
Robinsona:
28 razy 65 = 1820
2 razy 119 = 238
1820 + 238 = 2058
Guliwera:
28 razy 69 = 1932
2 razy 80 = 160
1932 + 160 = 2092
Odp: powinni wybrać biuro Robinsona

PROSZE DASZ MI PUNKTY MOJE PIERWSZE
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2009-10-05T17:59:20+02:00
Robinson:
28*65zł=1820zł
2*119zł=238zł
1820zł+238zł=2058zł
Guliwer:
28*69zł=1932zł
2*80zł=160zł
1932zł+160zł=2092zł
różnica:
2092-2058=34zł-drożej wynosi biuro Guliwer
Odp:klasa 5c powinna wybrać biuro Robinson gdyż zaoszczędzi 34zł.
1 5 1
2009-10-05T19:24:50+02:00
Robinson
65*28+2*119=2058

Guliwer
69*28+80*2=1932+160=2092

roznica kosztow: 2092-2058=34

Odp: Bilety Guliwera wyjda taniej o 34 zl.Klasa 5 c powinna wybrac biuro Robinson