Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:35:05+01:00
Gazy szlachetne
W napisach neonowych - neon
W motoryzacji i samolotach
W lecznictwach - np. jak ktoś ma astme - hel
W telewizorach - ksenon
Wiecje nie pamiętam ;P
Mam nadzieję że pomogłam
11 4 11
To miało być występowanie , a nie zastosowanie. Ogromną różnica :-D
2010-01-31T15:38:29+01:00
WYSTĘPOWANIE

Hel, neon, argon i ksenon -występują w niewielkich ilościach w powietrzu i ich podstawowym sposobem otrzymywania jest destylacja frakcjonująca powietrza.

Krypton-Występuje w atmosferze ziemskiej

Radon-gromadzi się w zagłębieniach, takich jak piwnice.
-------------------------------------------------------------------------
ZASTOSOWANIE

hel-używany jest jako składnik mieszanki do oddychania w głębokim nurkowaniu.

neon-Stosuje się go do wypełniania lamp neonowych,

argon- wykorzystywany do procesów chemicznych potrzebujących niereaktywnej atmosfery

krypton-wykorzystywany jest do wypełniania żarówek i szyb zespolonych w nowoczesnych oknach

ksenon-Wykorzystywany jest między innymi w silniku jonowym. Stosowany jest również do wypełniania lamp błyskowych, żarówek dużej mocy i jarzeniówek. Może znaleźć także zastosowanie w medycynie

Radon -jest pierwiastkiem stosowanym w medycynie

14 4 14
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T15:41:22+01:00
Gazy szlachetne:W powietrzu znajduja się gazy szlachetne,czyli pierwiastki które nie chcą wchodzić w reakcję z innymi pierwiastkami.
W powietrzu znajduje się :
-argon jest go o,9%
-neon
-hel
-krypton
-ksenon
Argon:gaz niepalny,nie podtrzymuje życia,znalazł zastosowanie jako wypełniacz żarówek i przestrzeni między szybami.
NEON-pod wpływem prądu świeci na czerwono,dlatego zastosowano go w lampach neonowych.
HEL-jest niepalny,lekki.Służy do napełniania balonów,wymieszany z tlenem jest stosowany w butlach tlenowych dla nurków.
3 4 3