Dwa wydaje mi sie za latwe zadania, prosil bym o wykonanie obydwoch jednak jesli zostanie tylko jedno tez nei bedzie zle:)
1.Ile wynosi naterzenie pradu w zarowce o mocy 60W, jezeli napiecie wynosi 220V.
2.Ile wody mozna ogrzac o 20stopni C dostarczajac jej 210000 J energi? (cieplo wlasciwe rowna sie 4200J/kg x K
dziekuje z gory

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:45:22+01:00
1. Dane:
P=60W
U=220V
Szukane:
I=?
Korzystając ze wzoru P=U*I wyznaczamy I
I=P/U

I=60W/220V=6/22=3/11A

Natężenie prądu w żarówce wynosi 3/11A

Drugiego nie umiem ale mam nadzieję, że pomogłam :)
1 5 1
2010-01-31T15:46:32+01:00
2 nie wiem ... ale 1 tak:

I = ?
P = 60W
U = 220V

P = U * I
I = P/U
I = 60W/220V
I = 3/11A

Odp.: Natężenie wynosi 3/11 A.
2 3 2