1.Ustal wzór związku chemicznego o masie cząsteczkowej 78u, zawierającego w cząsteczce 3 atomy, w tym 2 atomy tego samego pierwiastka chemicznego o łącznej masie 46u.(podr.Chemia Nowej Ery str,91 zad.4)

2.Podr, Chemia Nowej Ery str.91 zad. 3

3. Podr. Chemia Nowej Ery str. 94 zad. 5


dziękuje za rozwiązanie zadań! :******

2

Odpowiedzi

2010-01-31T15:49:58+01:00
46:2=23 jest to sód Na
78-46=32 to siarka S
wzór Na 2 S
5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:00:14+01:00
Ogólny wzór związku:
XnY2 (n, 2 -indeksy przy atomach X Y)
układ równanń:
*2Y = 46u
**2Y + X = 78 u

* Y = 23 u
** X= 78 u - 2Y
** X = 78 u - 46 = 32 u

sprawdzamy na układzie Mendelejewa jakie pierwiastki mają taki masy:
Y-Na
X-S

podstawiamy do pierwszego wzoru i wychodzi
Na2S

czyli siarczk sodu
4 4 4