Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T15:57:00+01:00
Poczatkowo w arbuzie znajdował się 1% suchej substancji (czyli tego wszystkiego, co zostaje po wyparowaniu całej wody) Liczysz 1% z 4 kg (400 dkg) = 4 dkg Czyli w arbuzie jest 4 dkg suchej substancji i 396 dkg wody.

Po odparowaniu części wody (w wyniku przechowywania) sucha masa dalej bedzie stanowić 4dkg (bo ona się nie zmienia) ale woda stanowi już mniej, bo (98 i 2/3)% całego arbuza. Sucha masa stanowi więc (1 i 1/3)% - 4dkg Natomiast waga całego arbuza to 100% - x

Z proporcji wychodzi, że :
x = 300dkg = 3 kg
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T15:57:43+01:00
4*0,99=3,96kg (woda)

99%-296/3%=1/3% (to co odparowalo)

4kg-(3,96kg*1/3%)=3,987kg

4kg-3,987kg=0,013kg=13dag


Odp: Masa arbuza zmalala o 13 dag.
4 1 4