OBLICZANIE LICZBY NA PODSTAWIE DANEGO JEJ PROCENTU :
W każdym miesiącu pan Pik płaci podatek w wysokości 20 % swoich dochodów . Za grudzień wpłacił do urzędu skarbowego 240 zł .Jaki był dochód pana Pika w grudniu ?

Proszę o obliczenia i odpowiedź . Ma być z x - em .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • depp
  • Rozwiązujący
2010-01-31T16:00:19+01:00
20% - 240zł
100% - xł

x=100%*240zł/20%=1200zł
5 2 5
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T16:00:58+01:00
20%*x=240zł
20/100*x=240zł
x=240/1zł*20/100%
x=240/5zł
x=48zł
240zł-48zł=192zł
ODP.:Dochód Pana Pika wynosi 192zł.
4 3 4