Według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać 2,5 kilograma dżemu.Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym. Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem.?

Zrobiłam to zadanie ale chce się upewnić... ;]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:12:37+01:00
250g*8=2000g=2kg - w tych 8 słoikach jest 2kg dżemu

5kg truskawek - 2.5kg dżemu
xkg truskawek - 2kg dżemu
(na krzyż)
2.5x=5*2
2,5x=10/2,5
x=4kg

Odp. Z 4kg truskawek zrobiono 2.5kg dżemu.
1 5 1
2010-01-31T16:14:17+01:00
5kg =2,5 kg dżemu = 10 słoików
4kg=2 kg dżemu = 8 słoików
1 5 1
2010-01-31T17:12:16+01:00