Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T16:05:34+01:00
Dziób-odpowiedni kształt do lotu
pióra
ogon-ster
skrzydła-napęd
chowanie nóg
oczy po bokach

pozdro ;]
29 3 29
2010-01-31T16:06:34+01:00
- opływowy kształt ciała
- ciało pokryte piórami
- kończyny przednie przekształcone w skrzydła
- kości pneumatyczne
- grzebień na mostku stanowiący miejsce przyczepu mięśni poruszającymi skrzydłami
- stałocieplność
56 4 56
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:08:44+01:00
1. Mięśnie piersiowe, które pociągają skrzydło w dół
2. Mięśnie kruczo- ramienne, które unoszą skrzydło do góry oraz zmodyfikowane kończyny przednie
3.Lekki szkielet
4. aerodynamiczny kształt
5.asymetryczne pióra
6. usztywniony kręgosłup, kręgi które na niektórych odcinkach zrastają się tworząc synsakrum i pygostyl
7. rogowy dziób
8. doskonałe oko (regulacja kształtu soczewki i gałki ocznej), dające tzw. sokoli wzrok, a także obecność grzebienia naczyniowego, dotleniającego oko
9. grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami

Licze na naj;]]
72 4 72