Odpowiedzi

2010-01-31T16:26:15+01:00
Stężenie procentowe mówi ile gram substancji zostało rozpuszczone w 100 gramach roztworu więc można z tego ułożyć prostą proporcję:
skoro 2 g subst są w 100 g r-ru
to
x g subs jest w 80 g r-ru
x=1,6 g subs.
czyli po odparowaniu zostanie 1.6 g substancji-soli:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:04:13+01:00
M roztworu=80g
Cp=2%
Przekształcając wzór na Cp policzymy masę substancji:
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=2%*80g/100%
ms=1,6g