Tekst
Eragon wszedł do eleganckiej, dwupoziomowej komnaty. Wzdłuż ścian ustawiono rzędy cedrowych półek. Stopnie z kutego żelaza wiodły na mały balkonik, na którym czekały dwa krzesła i niewielki stół. Między półkami i na suficie wisiały tak rozmieszczone białe latarnie, że można było czytać w każdym zakątku komnaty. Kamienną posadzkę pokrywał misternie zdobiony, owalny dywan. Po przeciwnej stronie pomieszczenia, za wielkim biurkiem z drewna orzechowego stał mężczyzna,
Jego skóra miała barwę polerowanego hebanu. Na sklepionej czaszce nie pozostał ani jeden włos, lecz podbródek i górną wargę pokrywała krótko przystrzyżona, czarna broda. Z twarzy o mocnych rysach spoglądały z powagą bystre oczy. Ramiona miał szerokie i potężne [...] . Otaczała go aura władzy, potęgi i godności.

polecenia
A.wypisz rzeczowniki wraz z określającymi je przymiotnikami, występując w uzupełnionym fragmencie w formach podanych w nawiasach.
-(B. lp. r.m.).......................
-(D,lp.r.m.)...........................
-(D.lm.)............................
-(Ms.lm.)..........................
B.Wypisz z opowiadania przymiotnik stopniujący się w sposób nieregularny.
.................................................
C.Podaj formy stopnia wyższego i najwyższego przysłówków z fragmentu powieści.
.........................................
............................................
.........................................
D.Odpowiedz, jaka część mowy, oprócz przymiotnika, określa rzeczowniki występujące w tekście.
...........................................................


PS. prosze zrobić zadanie dokładnie :) potrzebuje na dziś i miejsca zakropkowane uzupełnić .pozdrawiam :..

2

Odpowiedzi

2010-01-31T16:15:01+01:00
A) (B. lp. r.m.) misterną posadzkę
(D. lp. r.m.) cedrowej komnaty
(D. lm.) kamiennych rysach
(Ms. lm.) biale latarnie
B) górna
C) krótko, krócej, najkrócej
elegancko, bardziej elegancko, najbardziej elegancko
D) przysłówek
27 3 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T21:31:18+01:00
Eragon wszedł do eleganckiej, dwupoziomowej komnaty. Wzdłuż ścian ustawiono rzędy cedrowych półek. Stopnie z kutego żelaza wiodły na mały balkonik, na którym czekały dwa krzesła i niewielki stół. Między półkami i na suficie wisiały tak rozmieszczone białe latarnie, że można było czytać w każdym zakątku komnaty. Kamienną posadzkę pokrywał misternie zdobiony, owalny dywan. Po przeciwnej stronie pomieszczenia, za wielkim biurkiem z drewna orzechowego stał mężczyzna,
Jego skóra miała barwę polerowanego hebanu. Na sklepionej czaszce nie pozostał ani jeden włos, lecz podbródek i górną wargę pokrywała krótko przystrzyżona, czarna broda. Z twarzy o mocnych rysach spoglądały z powagą bystre oczy. Ramiona miał szerokie i potężne [...] . Otaczała go aura władzy, potęgi i godności.

polecenia
A.wypisz rzeczowniki wraz z określającymi je przymiotnikami, występując w uzupełnionym fragmencie w formach podanych w nawiasach.
-(B. lp. r.m.) kamienną posadzkę
-(D,lp.r.m.) polerowanego heban
-(D.lm.) drewna orzechowego
-(Ms.lm.) mocnych rysach
B.Wypisz z opowiadania przymiotnik stopniujący się w sposób nieregularny.
górna
C.Podaj formy stopnia wyższego i najwyższego przysłówków z fragmentu powieści.

krócej, najkrócej
bardziej misternie, najbardziej misternie

D.Odpowiedz, jaka część mowy, oprócz przymiotnika, określa rzeczowniki występujące w tekście.
przysłowek


w powyższym są błędy.
53 3 53