Mały Książe
1.Z kąd pojawiła się róża??
2.Jak zachowywała się róża przed rozkwitnięciem??
3.Jak zachowywała się róża po rozkwitnięciu??
4.Jak Mały Książe opiekował się różą??
5.Jakie planety odwiedził M.Książe??
6.Jaką prawde uświadomił mu lis??
7.Dlaczego M.Książe rozstał się z różą??

2

Odpowiedzi

2010-01-31T16:19:25+01:00
1----
2 ----
3 ----
4 M. Książę bardzo starannie opiekował się różą
5 planety:
- króla
- Próżnego, pyszałka
- Pijaka
- Bankiera
- Latarnika
- Geografa
- Ziemia
6 że jego róża jest jedyna i nie jest taka sama jak miliony innych, objaśnił mu zasady powstawania przyjaźni .
7 Dlatego, że go zdenerwowała .
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:23:21+01:00
1. Róża wyrosła z ziarna, które przywiało nie wiadomo skąd.
2. Była bardzo delikatna i długo nie mogła, nie chciała rozkwitnąć. Starannie dobierała barwy płatków, nie chciała by były pogniecione. Pragnęła rozkwitnąć w pełnym blasku swej piękności. Chciała podobać się Małemu Księciu od chwili kiedy ujrzy ją po raz pierwszy.
3. Nie była skromna. Była kapryśna. Dużo się wychwalała. Jej zachowanie wskazywało na to, że chce aby Mały Książę się nią opiekował i poświęcał jej dużo czasu. Oczarowała go pięknem i zapachem.
4. Wykonywał wszystkie jej zachcianki. Podlewał ją, osłaniał parawanem przed przeciągami, których nie lubiła. Wieczorem okrywał kloszem, gdyż było jej zimno.
5.
a) Pierwszą planetą , którą odwiedził rządził król, którego ulubionym zajęciem było wydawanie rozkazów.
b) Drugą planetę zamieszkiwał Próżny, który Małego Księcia od razu uznał za swojego wielbiciela.
c) Trzecią Pijak , który pił po to, aby zapomnieć ,o tym że jest mu wstyd z tego powodu, że pije.
d) Czwartą planetę od pięćdziesięciu czterech lat zajmował Bankier, nieustannie liczący gwiazdy.
e) Piąta planeta była najmniejsza ze wszystkich do tej pory odwiedzonych. Ledwo mieściła latarnię uliczną i Latarnika, który ciągle zapalał i gasił lampę, gdyż musiał nadążyć za coraz szybciej zmieniającymi się porami doby, która na tej planecie trwała minutę.
f) Szóstą planeta zamieszkiwał Starszy Pan, geograf. Był uczonym, któremu brakowało badaczy dostarczających informacji do jego ksiąg.
6. Jeśli się kogoś oswoi i zaprzyjaźni z nim, to już na zawsze będą sobie bliscy i nierozłączni.
7. Postanowił zwiedzić pobliskie planety.


Liczę na naj
42 4 42