Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:36:10+01:00
Ułamek to 3/2

suma licznika i mianownika ----3+2=5
do licznika dodajemy 3--- 3+3=6
a do mianownika dodajemy 1---- 2+1=3
z czego wychodzi nam 6/3
czyli inaczej =2
2010-01-31T16:53:36+01:00
X-licznik
y-mianownik

x+y=5
(x+3)/(y+1)=2

x=5-y
(5-y+3)/(y+1)=2

x=5-y
(2-y)/(y+1)=2/×(y+1)

x=5-y
2-y=2(y+1)

x=5-y
2-y=2y+2

x=5-y
-3y=0

x=5-y
y=0

x=5-y=5-0=5
y=0

odp: ten ułamek to 5/0 czyli tak naprawde nie istnieje bo przez zero sie nie dzieli.