Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:48:37+01:00
Najprostsze rozwiązanie to na proporcje zwane również metodą "na krzyż)
1cały - 100%
liczba - x%
1 odpowiada 100%
a naszej liczbie jakieź x procent które chcemy wyliczyć
mnożymy po przekątnej
liczba * 100 % = 1cały * x%

chcemy obliczyć x% więc dzielimy stronami przez 1 cały
x% = liczba * 100%
stąd:

0,3= 0,3 * 100% = 30%
1,25=1,25 * 100% = 125%
cztery piąte= (4*100%)/5 = 80%
dwie całe i dwie piąte= 2 2/5 * 100% = 12/5 * 100% = 240%
1 5 1
2010-01-31T16:51:51+01:00
0,3= 3 x 10 / 10 x 10 = 30/100 i wychodzi 30%
1,25= 1,25 x 100 / 100 x 1 = 125/100 to jest 1 i jedna czwarta czyli 125 %
cztery piąte= 4/5 = 4 x 20 / 5 x 20 = 80/100 i wychodzi 80%
dwie całe i dwie piąte= 2 2/5 = 12/5 = 200% + 40% = 240%
2 x 100 = 200% 0,4 x 100 = 40%
1 4 1
2010-01-31T17:04:33+01:00
0,3= uwaga - w zadaniu "/" - kreska ułamkowa.
"*" znak mnożenia
można to łatwo uzasadnić wykorzystując proporcje

3/10 - x (x -szukany procent)
10/10 - 100% (10/10 to jedna całość czyli
100%)

zatem 10/10x =3/10 * 100
x = 3*10
x= 30
zatem 0,3 jest to 30 procent

1,25= możemy zapisać
1,25= 1 + 0,25
wiadomo że 1 to 100 procent, należy sprawdzić 0.25 ile to procent uzasadnić można znowu wykorzystując proporcje
1 - 100%
0,25 - x

x = 0.25 * 100 = 25/100 *100 = 25

zatem 1,25 = 1+ 0,25 = 100% +x = 100% +25% = 125%
ostatecznie 1,25 = 125%

cztery piąte= zapisujemy 4/5

znowu z proporcji

5/5 - 100%
4/5 - x%

x= 4/5 *100
x=400/5
x=80
zatem 4/5 to 80%

dwie całe i dwie piąte=zapisujemy 2+2/5
2 całe to 200 procent
z proporcji obliczymy 2/5 ile to procent

5/5 - 100%
2/5 - x%

x=2/5*100
x=200/5
x=40
zatem dwie całe i dwie piąte=2+2/5 = 200% +x% = 200% + 40% = 240%

zatem dwie całe i dwie piąte to 240 %
koniec - (to jest bardzo bardzo szczegółowe wytłuymaczenie - dla osób bardziej wprawionych w procentach i ułamkach wiele własności można łatwo zauważyć bez używania proporcji)
1 5 1