Pan Kowalski obliczył, że w ciągu pięciu wypraw do lasu jego rodzina uzbierała 15 kg grzybów. Wszystkie grzyby zostały osuszone. Wiedząc że podczas suszenia grzyby tracą przeciętnie 94 % swojej wagi, oblicz ile będą ważyły zebrane grzyby po wysuszeniu. Wynik podaj w dekagramach .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:53:16+01:00
15*94\100to jest14,1kg
15kg-14,1kgto jest 0,9kg to jest 90dag
1 5 1
2010-01-31T16:55:17+01:00
Tu jest ponizej wszystko co ci na pisałem
1 5 1
2010-01-31T16:58:17+01:00
Skoro grzyby tracą 94% swojej wagi, to po wysuszeniu będą ważyły 6% tego co teraz, czyli ich waga wyniesie
6%*15kg=0,06*15kg=0,9kg=90dag
1 5 1