Na każdą osobę przypadło po 240 ml soku owocowego.Gdy ten sam sok rozdzielono dodatkowo dla jeszcze dwóch osób, to na każdą osobę przypadło o ⅙ początkowej porcji mniej. Ile osób otrzymało zmniejszone porcje tego soku ?




Bardzo proszę o rozwiązanie!!! Potrzebne na dzisiaj !!!

2

Odpowiedzi

2010-01-31T16:52:04+01:00
Niech y oznacza całość soku, który mieliśmy rozdzielać między osoby, a x - liczbę osób.
Otrzymujemy układ równań:
y=240*x
y=(7/8)*240(x+2)
czyli
240x=(7/8)*240(x+2)
240x=210(x+2)
240x=210x+240
30x=240
x=60
Zmniejszone porcje otrzymało 60 osób.
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:56:38+01:00
X-2 - liczaba początkowa osób
x - licza osób po rozlaniu soku na jeszcze 2 osoby
240 ml - tyle soku początkowo przypadało na osobe
240ml -(⅙*240ml)=240ml-40ml=200ml -tyle soku przypadało na osobe po rozlaniu soku na jeszcze 2 osoby

Ja to obliczę z proporcji:
(x-2) - 240
x - 200
200*(x-2)=240x
200x-400=240x
400=240x-200x
400=40x dwustronnie podzielić przez 40
10=x
x=10

Odp.Zmniejszone porcje soku otrzymało 10 osób.





11 4 11