Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:50:52+01:00
pole objętość
sześcian P=2*Pp+Pb V=a*a*a
prostopadłościan P=2*Pp+Pb V=a*b*c
ostrosłup P=Pp+Pb V=jedna trzecia Pp*H
graniastosłup P=2*Pp+Pb V=Pp*H

gdzie:
H-wysokość bryły
Pp-pole jednej podstawy
Pb-pole wszystkich ścian bocznych
2010-01-31T16:53:11+01:00
Sześcian :
P=6a²
V=a³

Prostopadłościan :
P=2ab + 2ac + 2bc
V=a * b * c

Ostrosłup prawidłowy :
V=Pp * H / 3

Graniastosłup prosty :
V=Pp * H

proszę : ****