Odpowiedzi

2010-01-31T16:54:08+01:00
X-cena biletu dla osoby dorosłej

x+3/4x=21
7/4x=21
x=12
3/4x=9

Odp. Cena biletu dla osoby dorosłej wynosi 12 zł a dla dziecka 9 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T16:57:58+01:00
X - cena biletu dla doroslego
75% x - cena biletu dla dziecka
x + 75 % x = 21
1¾ x = 21 | ÷ 1¾
x = 21÷ 7/4 (siedem czwartych)
x = 21 * 4/7 (cztery siódme)
x = 12

12 - cena biletu dla doroslego
75% * 12 = 9 - cena biletu dla dziecka