Proszę o bardzo szybkie odpowiedzi ;)
tylko dobre ;) i napiszcie to z dane : , szukane : ;)
wybiore naj ;)
jak byście mogli i by wam się chciało to b , proszę wyjaśnijcie mniej więcej dlaczego ;)

1. Objętość graniastosłupa prostego wynosi 108cm sześciennych . Oblicz jego wyskość , wiedząc , że podstawą graniastosłupa jest trapez o podstawach równych 3 cm i 6 cm oraz wysokości równej 2 cm .

2.Przekątna podstawy graniastosłupa prawidłowego czworokątnego wynosi 4.6 cm i jest równa wysokości tego graniastosłupa . Oblicz objętość tego graniastosłupa .

;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:04:34+01:00
Zad1
Dane:
wymiary podstawy:
a = 3
b = 6
h = 2
V = 108
Szukane:
wysokość graniastosłupa = hg = ?
V = Pp x hg
Pp = 1/2 x (a+b) x h
Pp = 1/2 x ( 3 x 6 ) x 2 = 9cm2
V = 9 x hg = 108
9hg = 108
hg = 108 : 9
hg = 12
zad2
Dane:
przekątna podstawy = d = 4,6
hg = 4,6
Szukane:
V = ?
V = Pp x hg
Pp = 1/2 x d x d
Pp = 1/2 x 4,6 x 4,6 = 10,58cm2
hg = 4,6
V = 10,58 x 4,6 = 48,668cm3
2010-01-31T17:04:50+01:00
Zad 1
V=108cm szukane: H
i masz dane do podstawy zeby ją obliczyc
a=3cm
b=6cm
h=2cm
zeby obliczyc H graniastosłupa musisz mieć pole podstawy bo wzór jest V=Pp*H


Pp=(a+b)*h/2(wszystko przez 2)
Pp=(3+6)*2/2
Pp=9cm kwadratowych

teraz podstawiamy pod wzór wszystko co mamy
108=9*H/2
H=12 cm

zad 2
przekatna podstawy to 4,6 a to jest a√2
czyli 4,6=a√2/√2
a=2,3√2 i to jest bok podstawy

teraz obliczamy Pp=a²
Pp=(2,3√2)²
Pp=10,58cm kwadratowych
a H=4,6
V=4,6*10,58
V=48,7 CM KWADRATOWYCH CHYBA TAK TO WSZYSTKO BEDZIE
2010-01-31T17:08:03+01:00
1.
dane:
v=108cm^3
a=3cm
b=6cm
h=2cm

szukane:
H=?

v=Pp * H

gdzie v- objętość, Pp- pole podstawy, H-wysokość graniastosłupa

Pp= (1/2)(a+b)*h
Pp=(1/2)*(3cm + 6cm)*2cm =9cm^2

v=Pp*H => H=v/Pp
H=(108cm^3)/(9cm^2) = 12cm


2.

dane:
d=4,6cm
H=d=4,6cm
szukane:
v=?

w podstawie mamy deltoid taki czy inny a jego pole to (1/2)*d1*d2, jakoże jest to graniastosłup prawidłowy czworokątny d1=d2, czyli przekątne są sobie równe
tak więc pole podstawy Pp=(1/2)*d^2

objętość graniastosłupa v = Pp*H u nas v = (1/2)d^2 * d = (1/2)*d^3 = (1/2) * (4,6cm)^3 =48,668 cm^3