1.
Ile gramów rtęci powstanie podczas rozkładu 100g tlenku rtęci (II)?
2.
Oblicz, ile gramów siarczku magnezu powstanie podczas reakcji 12g magnezu z siarką.
***************
Dużo pkt więc zgłaszam spama jeśli:
a) będzie bez obliczeń
b) będzie zły wynik
c) będzie bez wyjaśnień! (szczególnie skąd brać tam proporcję)
***************
Wyniki:
1. 92,6g rtęci
2. 28g MgS
***************
Daję 5 i pierwszemu najlepszą!
Złym spam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:08:46+01:00
1.
wzór: HgO
masa molowa rtęci - 201g/mol
masa molowa tlenu - 16g/mol
łącznie - 201g/mol+16g/mol=217g/mol
201/217*100%=92,62% - procentowy skład rtęci w HgO
92,62%*100g=92,6g


2.
wzór: MgS
masa molowa magnezu - 24g/mol
masa molowa siarki - 32g/mol
łącznie - 24g/mol+32g/mol=56g/mol

24g/mol ----------- 56g/mol
12g/mol --------- x

24x=56*12
24x=672 |:24
x=28g/mol

czyli 28g
19 4 19
2010-01-31T17:13:51+01:00
2HgO -->2 Hg + O2 masa molowa HgO=200,6+16=216,6g/mol
jeżeli 216,6x2czyli 433,2g tlenku daje 401,2g rtęci, to 100g daje x
po obliczeniu x=401,2x100/433,2=92,6g

Mg + S --> MgS masa molowa siarczku = 24+32= 56g/mol
56g powstaje z 24g magnezu to z 12g powstaje połowa czyli 28g MgS
8 3 8