Oblicz:wytłumaczywszy przykłady?
1.Dodawanie i odejmowanie wyrażeń algebraicznych.
a) (4a+5b)+(5a-7b+1)=?
b) (4x+5y)-(3x-o,5y)=?
2.Mnożenie sumy algebraicznych przez jednomian.
a) -5(x-y+2z)=?
b) (a do м-3a²)×a do n=?
3.Mnożenie sum algebraicznych.
a) (a-2) (a+5)=?
b) ½(2a²+4b) (a+b)=?
c) (√3+√2) (√8-√3)=?
4.Kwadrat sumy dwóch wyrażeń.
a) (x+1)²=?
b) (x-1)²=?
Dam naj.odp.!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-31T17:12:00+01:00
1.
a) (4a+5b)+(5a-7b+1)= 4a+5b+5a-7b+1 = 9a-2b+1
b) (4x+5y)-(3x-o,5y)= 4x+5y-3x+0,5y = x+5,5y

2.
a) -5(x-y+2z)= -5x+5y-10z
b) (a do м-3a²)×a do n= a do mn -3a do 2n

3.
a) (a-2) (a+5)= a²+5a-2a-10 = a²+3a-10
b) ½(2a²+4b) (a+b)= (a²+2b) (a+b) = a³+a²b+2ab+2b²
c) (√3+√2) (√8-√3)= (√3*√8) - (√3*√3)+ (√2*√8) - (√2*√3)
=√24 - √9 +√16 -√6 = (√4*√6) - 3 + 4 -√6 = 2√6 +1 -√6 = √6+1

4.
a) (x+1)²= x² +2x +1
b) (x-1)²= x² -2x +1
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:15:51+01:00
1.
a)(4a+5b)+(5a-7b+1)=4a+5b+5a-7b+1=9a-2b+1
b)(4x+5y)-(3x-o,5y)=4x+5y-3x+0,5y=x+5,5y
2.
a) -5(x-y+2z)=-5x+5y-10z
3.
a) (a-2) (a+5)=a²+5a-2a-10=a²+3a-10
b) ½(2a²+4b) (a+b)=(a²+2b)(a+b)=2a²+a²b+2ab+2b²
4.
a) (x+1)²=x²+2x+1
b) (x-1)²=x²-2x+1
2 3 2