Odpowiedzi

2010-01-31T17:06:35+01:00
Aby pomnozyc ulamek przez ulamek treba licznik pierwszego ulamka pomnozyc przez lcznk drugiego ulamka i mianownik pierwszego ulamka pomnozyc przez mianownik drugiego ulamka mnozenie ulamkow jest laczne i przemienne.
aby podzielic dwie liczby nalezy dzielna pomnozyc przez odwrotnosc...
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:21:01+01:00
Mnożenie ułamków

⅗ x⅕ =³/₂₅

Dzielenie ułamków

⅜:⅖ =⅜ x ⁵/₂ = ¹⁵/₁₆

Rozszerzanie ułamków:

¼ = ²⁵/₁₀₀
¼ x ²⁵/₂₅ = ²⁵/₁₀₀

Sprowadzanie do wspólnego mianownika

¾ +⅖ = ¹⁵/₂₀ + ⁸/₂₀ = ²³/₂₀
3 3 3