Odpowiedzi

2010-01-31T17:15:19+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:26:56+01:00
Musisz sobie do tego zadania narysować układ współrzędnych, mam nadzieję, że wiesz jak :) zaznacz sobie te poszczególne punkty na układzie, a oto obliczenia:

^= do kwadratu
a) |CB|^=2^+5^
|CB|^=29
|CB|= pierwiastek z 29

|BA|^=3^+9^
|BA|^=9+81
|BA|^=90
|BA|= pierwiastek z 90
Odp. Trójkąt nie jest prostokątny.
b)
|AC|=10
|AB|=?
|AB|^=3^+9^
|AB|^=90
|AB|=pierwiastek z 90

|BC|^=1^+3^
|BC|^=10
|BC|= pierwiastek z 10

teraz musisz zrobić coś takiego:
10, pierwiastek z 90, pierwiastek z 10
zamieniasz 10 na pierwiastek ze 100 czyli:
pierwiastek ze 100, pierwiastek z 90, pierwiastek z 10
dodajesz krótsze boki i je potęgujesz czyli:
[- znak pierwiastka (umowny dla nas)
([90)^+([10)^=10^
90+10=100
100=100 (wystarczyło zastosować twierdzenie odwrotne do tw. Pitagorasa)
Odp. Trójkąt jest prostokątny.