Odpowiedzi

2010-01-31T17:20:23+01:00
Kwas octowy ma wzór" CH3COOH

Znając masy atomowe poszczególnym pierwiastków mogę obliczyć masę cząsteczkową.
C-12u
H-1u
O-16u
czyli:
12u+3*1u+12u+16u+16u+1u=60u
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:22:37+01:00
CH3COOH - kwas etanowy (octowy)
mC=2*12u=24u
mH=4*1u=4u
mO=2*16u=32u
24u+4u+32u=60u
Odp.Masa cząsteczkowa kwasu octowego wynosi 60u.
9 4 9
2010-01-31T17:25:10+01:00
CH3COOH:
C - 12u
H - 1u
O - 16u

2*12+4*1+2*16=60u
4 2 4