Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:28:38+01:00
Wzór na wysokość słońca na półkuli połnocnej
56 stopni= 90 stopni +23stopnie 27 minut- szer geogr

szer geogr= 90stopni - 56 stopni +23stopnie 27 minut
szer geogr= 90 stopni - 79 stopni 27 minut
szer geogr= 10 stopni 33 minuty

Słońce jest widoczne po południowej stronie nieba gdyż to jest półkul pólnocna. Słońce góruje wtedy nad zwrotnikiem raka.
pamietaj w odejmowaniu o tym że minuty maja po 60 a nie po 100
2010-01-31T17:40:51+01:00
Dnia 22 czerwca Słońce góruje w zenicie (pod kątem 90°) na 23°27' N.

Wiemy, że w tym przypadku h=56°S
Do obliczania wys. Słońca są wzory, tutaj:
h=90°-φ-23°27'...
(Z reguły na półkuli S w lecie φ się odejmuje)

Wzory można oczywiście przekształcać, z czego wynika, że:
φ=90°-23°27'-h
h=56°
φ=66°33'-56°
φ=10°33'S
1 5 1