Help ! fizyka !
1. Samochód jechał z Warszawy do Krakowa 4 h. Jaka była średnia prędkość samochodu? Przyjmij że długość z Warszawy do Krakowa równa jest 300 km. Wynik podaj w m / s

2. W jakim czasie ciało przebyło drogę równą 2, 4 m, jeśli poruszało się ze średnią prędkością równą 1, 2 m / min

3. Jaką drogę pokonał samochód osobowy w ciągu 45 min, jeżeli poruszał się za średnią prędkością 80 km / h

Proszę dokładnie
Zamieniac jednostki
Proszę
Z góry dziękuję :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:38:46+01:00
1
Dane:
h=4h=14400s
s=300km=300000m

szukane:
v=?

v=s/t

v= 300000m/14400s=20,8m/s

Odp: Średnia predkość wynosiła 20,8m/s.

2.
Dane:
s=2,4m
v=1,2m/s
Szukane:
t=?
t=s/v
t=2,4m / 1,2m/s= 2s
Odp: Czas, w którym przebyto tą drogę to 2s.

3.
Dane:
v=80km/h
t=45min=3/4h

szukane:
s=?

s=v*t
s=80km/h*3,4h=60km
Odp.Ten samochód przebył drogę 60 km.
1 5 1
2010-01-31T17:43:08+01:00
1.
Dane: Szukane:
s-300 km v-?
t-4h (godzine)
v=300 km : 4h (w ułamku) =300km/h
300 km/h =54 razy 1000m:3600s = 300 razy 1000 kreska ułamkowa przez 3600 (poskracać po dwa zera w 1000 i 3600 ) = 300 razy 10 podzielic na 36 =wynkik w m/s

2010-01-31T17:44:05+01:00
1. v= s podzielić na t czyli v = szybkość s = droga t = czas w którym przebyto

czas = 4h
szybkość = x
droga = 300 km

x= 300 km : 4h = 75 km/h = 75 razy 1000 podzielić na 3600 = 20 , 8 m/s bo 1 km =1000 m a 1h = 3600 skeund

2. droga którą przebyto 2,4 m
szybkość 1,2 m / s
t : v = s

2, 4 : 1, 2 = 2min
odp.To ciało przebyła tą drogę w czasie 2 min

3. 80 km/h : 4 = 20 bo kwadrans to 1/4 godziny wiec 3 kwadranse 45 min
20 * 3 = 60 km

odp.samochód przebył drogę 60 km

1 5 1