Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:33:51+01:00
NAPOLEON I (Napoleon Bonaparte), 1769-1821, fr. wódz i mąż stanu, cesarz Francuzów 1804-14 i 1815, król Włoch 1805-14; 1796-97 dow. kampanii wł.; od 1799 (18 bruimaire'a) I konsul; zreformował administrację, system finans. i prawny (Kodeks Napoleona); 1805-09 zwyciężył antyfr. koalicje, 1807 utw. Księstwo Warsz., 1808 zajął Hiszpanię; 1812 nieudana wyprawa na Moskwę; pokonany, 1814 abdykował; 1815 odzyskał władzę (Sto Dni), pobity (Waterloo), abdykował; zesłany na w. Św. Heleny, gdzie zmarł.

I nie zerżnięte z neta;)
18 2 18
2010-01-31T17:40:21+01:00
Napoleon Bonaparte urodził się 15 sierpnia 1769 r. w Ajaccio na Korsyce.Był pierwszym Konsulem Republiki Francuskiej w latach 1799-1804 , oraz był Cesarzem Francuzów w latach 1804-1814.Był również królem Włoch w latach 1805-1814.Na zesłaniu na Wyspie Świętej Heleny Napoleon przebywał 6 lat. Zmarł 5 maja 1821 r. o godzinie 17:49, w wieku 52 lat . W 1840 r. jego zwłoki przewieziono do Paryża i złożono w sarkofagu w kościele Inwalidów.



PS. Dostałam za to 6 gdyż są opisane najważniejsze rzeczy ..;))
38 4 38