Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:40:21+01:00
Białka :
FUNKCJE BIAŁEK:
Transportowa (np: transportuję hemoglobinę)
Budulcowa (np:ściana komorki )
Regulacyjna ( reguluje procesy biochemiczne)
Odpornościowa ( np: leukocyty)
Katalizacyjna
Lokomotyryczna ( kurczliwość w mięśniach )

BUDOWA BIAŁEK:
grupa aminokwasowa NH2
grupa karboksylowa COOH
2010-01-31T17:43:16+01:00
BIAŁKA

a)inna nazwa
b)rola biologiczna
c)zapotrzebowanie dzienne
d)występowanie
e)rodzaje
f) postać przyswajana przez komórki
g)enzymy odpowiedzialne za trawienie


a)polipeptydy
b)budulcowa
c) 70g (dorośli
100g (młodzież, kobiety ciężarne)
d) zwierzęce (mleko, mięso)
roślinne (soja, fasola, groch)
e) pełnowartościowe (zwierzęce)
niepełnowartościowe (roślinne)
f) aminokwasy
g) pepsyna, trypsyna, podpuszczka


Jeszcze rola czyli: budulcowa i energetyczna

1 5 1