Odpowiedzi

2010-01-31T17:40:21+01:00
X - cena stołu
y - cena krzesła

x+6y=1020
0,9x+6*(0,8y)=846

x=1020-6y
0,9*(1020-6y)+4,8y=846
918-5,4y+4,8y=846
-0,6y=-72
y=120zł

x=1020-6*120
x=1020-720
x=300zł

Przed obniżką stół kosztował 300zł, krzesło 120zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:41:35+01:00
X - cena stołu
y - cena krzesła

x + 6y = 1020
0,9x + 6(0,8y) = 846

x = 1020 - 6y
0,9(1020-6y) + 4,8y = 846
918-5,4y + 4,8y = 846
-0,6y = -72
y = 120zł

x = 1020-6 * 120
x = 1020 - 720
x = 300zł

Przed obniżką stół kosztował 300zł, a krzesło 120zł.
2 5 2
2010-01-31T17:56:40+01:00
Stół i 6 Krzeseł kosztował 1020zł. Cenę Stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%. teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł.ile Kosztował stół a ile krzesło przed obniżką???

x-cena stołu
y-cena krzesełka
1020zł-cena 1 stołu i 6 krzeseł
0,9x-cena stołu po obniżce
0,8y-cena krzesła po obniżce
846zł-cena 1 stołu i 6 krzeseł po obniżce

x+6y=1020
0,9x+6*0,8y=846

x=1020-6y
0,9x+4,8y=846

x=1020-6y
0,9(1020-6y)+4,8y=846

x=1020-6y
918-5,4y+4,8y=846

x=1020-6y
-0,6y=-72|:(-0,6)

x=1020-6y
y=120

x=1020-720
y=120

x=300
y=120

odp:cena stołu przed obniżką wynosi 300zł a jednego krzesła 120zł