Witam

Mam problem z dwoma zadaniami mam nadzieję że pomożecie

zad.1

Przedstaw różnice w budowie i rozmnażaniu roślin nago-nasiennych i okrytonasiennych skonstruuj w tym celu odpowiednią tabelkę.

zad.2

Omów Mechanizm
a) Zapylenia
b) Podwójnego zapłodnienia
c) Powstawiania nasienia i owocu


Z góry dzięki za rozwiązanie

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T11:17:18+01:00
Zad.2.
a) Zapylenie kwiatu polega na przeniesieniu pyłku z męskiej na żeńską część kwiatu. Pyłek tworzony jest w workach pyłkowych, w części męskiej kwiatu. Zazwyczaj pyłek przetransportowany jest na znamię słupka poprzez wiatr bądź zwierzę.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T14:34:34+01:00
1 - w załączniku
2.
a) zapylenie - przeniesienie ziarnka pyłku na znamię słupka
b) komorka plemnikowa laczy sie z jadrem centralnym i powstaje (3n) bielmo wtorne oraz komorka plemnikowa laczy sie z komorka jajowa i powstaje zarodek 2n
1 5 1