Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T17:54:38+01:00
V=a*b*c
V=7cm*30cm*10cm
V=210cm*10cm=2100 cm3

P=2ab+2ac+2bc
P=2(10*7)+2(10*30)+2(7*30)
P=2*70+2*300+2*210
P=140+600+420
P=740+420=1160cm2

objętość prostopadłościanu= 2100cm3
pole powierzchni prostopadłościanu=1160cm2
1 5 1
2010-01-31T17:58:05+01:00
7cm/1dm/0,3m
0,7dm/1dm/3dm

V=a*b*h
V=0,7dm*1dm*3dm=2,1dm(sześciennych)

P=2ab+2bH+2aH
P=2(0,7dm*1dm)+2(1dm*3dm)+2(0,7dm*3dm)
P=(2*0,7dm[kwadrat])+(2*3dm[kwadrat])+(2*2,1dm[kwadrat])
P=1,4dm[kwadrat]+6dm[kwadrat]+4,2dm[kwadrat]
P=11,6dm2

Odp. Objętość prostopadłościanu wynosi 2,1dm3, a pole 11.6dm2.
1 1 1