Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T18:18:35+01:00
Patrioci zawszę mówią o umieraniu za kraj, a nigdy o zabijaniu za kraj.

* Autor: Bertrand Russell

Prawdziwym patriotą jest ten, który nie ze wszystkiego jest zadowolony w swej ojczyźnie, to człowiek, który pragnie i walczy o to, by w niej było lepiej

* Autor: Charles Dickens

Prawdziwy patriotyzm nie tylko polega na tym, ażeby kochać jakąś idealną ojczyznę, ale – ażeby kochać, badać i pracować dla realnych składników tej ojczyzny, którymi są ziemia, społeczeństwo, ludzie i wszelkie ich bogactwa.

* Autor: Bolesław Prus

Patriotyzm to osobista odpowiedzialność za kraj, naród i rodaków. Prawdziwego patriotyzmu nie da się zbudować bez Boga – na bazie ludzkich postaw odrzucających wiarę.

* Autor: bp Piotr Libera

Patriotyzm to żywe poczucie zbiorowej odpowiedzialności.

* Autor: Richard Aldington
2010-01-31T18:21:10+01:00
1.Józef Beck
Jest tylko jedna rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna: tą rzeczą jest honor.
2.Jan Sztaudynger
Koncert miał dziwnie nieskładne brzmienie: wpierw grały zmysły, potem sumienie.
3.Kazimierz Przerwa-Tetmajer
Schadenfreude jest cechą podłych narodów. Dlatego mowie polskiej brak tego słowa.
4.Franncois Noel Babeuf
Konstytucja powinna być ojcowizną narodową, w której lud znajdzie jednocześnie pożywienie dla ducha i pożywienie dla ciała.
5.Zofia Kossak - Szczucka - Szatkowska
Prawdziwego patriotyzmu trzeba się dopiero uczyć tam, gdzie ludzie z narażeniem bytu i nieraz życia, pracują na swoją niekorzyść materialną, a na dobro przyszłych pokoleń.
6.Józef Wybicki
Jeszcze Polska nie umarła, kiedy my żyjemy. Co nam obca moc wydarła, Szablą odbierzemy. Marsz, marsz, Dąbrowski, Do Polski z ziemi włoskiej. Za twoim przewodem Złączem się z narodem.
7.Jerzy Lubomirski
Dla kochanej Ojczyzny w nieszczęście to popadłem i popadam niewinnie przyciśnięty do nieprzyjaciół.
8.K. M. Morawski
Konserwatysta winien być tym, który potrafi przetrwać wieki w oczekiwaniu nagłych narodu zmartwychwstań i lata tęsknić do górnej pobudki zwycięstwa; stać przy na pół zdeptanych już sztandarach i prężyć drzewca ich w niebo z ostatecznego zdawałoby się upadku, umieć jednodniowym zwycięzcom rzucić się dla światła.
9.Querlin
Doświadczenie to bilet kupiony na loterię po ciągnieniu.
10.Tristan Bernard
Jest tylko jedna rzecz głupsza od optymizmu - pesymizm.
11.Henri Rene Albert Guy De Maupassant
Patriotyzm jest rodzajem religii; jest jajkiem, z którego wylęgają się wojny.
12.John Fitzgerald Kennedy
Nie pytajmy, co może zrobić dla nas ojczyzna. Pytajmy, co my możemy dla niej uczynić.
13.Roman Dmowski
Jestem Polakiem - a więc mam obowiązki polskie.
14.Cyceron
Drodzy są rodzice, dzieci, krewni, domownicy, ale miłość wszystkiego zawarła w sobie ojczyzna.
15.Cyprian Kamil Norwid
Gorzki to chleb jest Polskość. . .
16.Roman Dmowski
Jestem Polakiem - to słowo w głębszym rozumieniu wiele znaczy.
Pozdrawiam ;-)
2010-01-31T18:21:58+01:00
'Jest tylko jedna rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna: tą rzeczą jest honor.'
'Prawdziwego patriotyzmu trzeba się dopiero uczyć tam, gdzie ludzie z narażeniem bytu i nieraz życia, pracują na swoją niekorzyść materialną, a na dobro przyszłych pokoleń.'
'Konserwatysta winien być tym, który potrafi przetrwać wieki w oczekiwaniu nagłych narodu zmartwychwstań i lata tęsknić do górnej pobudki zwycięstwa; stać przy na pół zdeptanych już sztandarach i prężyć drzewca ich w niebo z ostatecznego zdawałoby się upadku, umieć jednodniowym zwycięzcom rzucić się dla światła.'
'Nie pytajmy, co może zrobić dla nas ojczyzna. Pytajmy, co my możemy dla niej uczynić.'