Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T18:23:19+01:00
Biedniejsi obywatele nie mogli ubiegać się o wysokie stanowiska państwowe. ogromne różnice majątkowe. Prócz tego, iż patrycjusze posiadali większe majątki, to jeszcze sprawowali władzę w państwie. aby zapobiec wyzyskowi spośród ludu wybieano trybunów ludowych, którzy mogi wetowac niekorzystne ustawy
7 5 7
2010-01-31T21:40:06+01:00
Plebejusze, to nie tylko ludność, która cieszy się tylko wolnością osobistą. Byli to także weterani wojenni, którzy za czasów panowania Gajusza Juliusza Cezara prowadzili wielkie podboje.Niestety kiedy republika zaczęła sie chylić ku upadkowi Patrycjusze ograniczyli bardzo prawa Plebejuszy, co do wolności osobistej i prawa do wypłaty tzw. żołdu dla weteranów.Zmieniło się to jednak wtedy, kiedy Plebejusze- głównie weterani legionów, zaczęli grozić buntem (to oznaczałoby zagładę dla Italii). Po wielokrotnych groźbach Patrycjusze ulegli i zaczęli wydawać Plebejuszom darmowe zboże. Z czasem groźby weteranów ustały, ale tzw. cienka czerwona linia między Plebejuszami, a Patrycjuszami pozostała na zawsze .
10 4 10