Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T18:45:47+01:00
1.[H+] = 0,1 x 0,15 = 0,015 mo/dm3, bo HF ---> H+ + F- , czyli jonów H+ jest tyle ile czasteczek zdysocjowało czyli rozpadło sie na jony.

2. Jeśli wszystkich jonów to CaCl2 ---> Ca2+ + 2Cl- Czyli jonów jest trzy razy więcej niz czasteczek które uleglły dysocjacji. L+ 100% a wiec wszystkie sie rozpadły i stęzenie jonów to tzrzy razy stęzenie roztworu
1,5 x 3 = 4,4 mola/dm3
2010-01-31T18:46:16+01:00
1.
HF-> H⁺ + F⁻
Cm=0,1mol/dm³
α=15%
Cj= α×Cm
Cj=0,15×0,1=0,015mol/dm³
2.
CaCl₂ -> Ca²⁺ + 2Cl⁻
mamy 1,5 mola CaCl₂ czyli powstaje 1,5 mola Ca²⁺ i 3 mole Cl⁻ i takie też jest stęzenie