Odpowiedzi

2010-01-31T18:43:38+01:00
H=146m
a=0,233km=233m
v=1/3 * Pp * H

v= 1/3 * 233^2 * 146 = 2642064,667 [m^2]= 2642,064667 [l]= 26,42064667 [hl]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T18:48:45+01:00
Piramida to ostrosłup, tak więc korzystamy ze wzoru na objętość ostrosłupa

V=S×h/3
V-objętość
S-pole podstawy
h-wysokość

bok podstawy = 0,233km = 233m
V=?
S=233m×233m=54289m²
h=146m

v=54289×146 / 3 = 7926194/3 = 2642064 m³
1m³=1000l
1hl=100l
2642064m³×1000=2642064000l
2642064000÷100=26420640hl

Osoba powyżej policzyła objętość w m², tak więc ma błędne obliczenia. Proszę o naj :)