Odpowiedzi

2010-01-31T18:53:20+01:00
5cm + 12cm = 17cm
42cm - 17cm = 25cm
25cm : 2 = 12,5cm
(17cm + 5cm) x 12,5cm : 2 = 137,5cm²

Nie jestem pewna czy dobrze. ;***
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:06:17+01:00
Rys. w załączniku
Obliczam dł. ramienia x:
Ob. = 42cm
Ob. = x + x + 5 +17 = 2x + 22
czyli
2x + 22 = 42
2x = 20
x = 10cm

Obliczam dł. wysokości h:
z tw. Pitagorasa:
y^2 + h^2 = x^2
y = (17-5)/2 = 6cm
czyli:
36 + h^2 = 100
h^2 = 100 - 36 = 64
h = 8cm

Obliczam pole P:
P = (5+17)*8/2
P = 88cm^2
7 4 7