zadanie 1.tomek na prosbe mamy zrobił zakupy.
1 kg(cukier) 250 g (masło) 20 dag (herbata) 10 g-(cukier waniliowy)
ile wszystkie zakupy wazyły razem??

zad 2.marcin ma 1,60 m wzrostu a jego młodsza siostra 1,09 m.o ile marcin jest wyrzszy od siostry?/


zadanie 3
duzy plum wazy 13,5kg a mały plumek jest od niego o 125 g lzejszy.ile wazy mały plumek?/


zadanie 4
adam ma 1,48 m wzrostu.bogdan jest od niego o 2 cm wyzszy.czarek jest o 5 cm nizszy od bogdana a darek jest o 0,2 m wyzszy od czarka. kto jest najwyzszy z tej czwórki???

azdanike 5
szkoła kupiła 25 klakulatorów po 50 zł za sztuke.przy zakupie sprzedawca udzielił szkole 10% zniżki.Ile zapłacono za kalkulatory??

zad 6
pan kowalski zarobił 800 zł.od tej kwoty musi zapłacic % podatku . ile po zapłacenui podatku zosta mu? pieniedzy???

2

Odpowiedzi

2010-01-31T19:11:19+01:00
Zad1.
1kg=100kg
250g=25dag
10g=1dag
1kg+25dag+25dag+10g=1kg51dag
Zad2.
1,60m-1,09m=51cm
Odp.:Marcin wyższy od siostry o 52cm.
Zad3.
125g=12,5dag=0,125kg
13.5-0,125=13,375
zad4.
1.48m-adam
1.48m+2cm=1.50m-bogdan
1.50-5cm=1,45-czarek
1.45+20m=165darek
Odp.najwyższy jest darek
Zad.5
25 x 50 =1250
(1250 x 10) : 100=125zł

w szóstym nie ma podanego procentu podatku!

;)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • qwe4
  • Początkujący
2010-01-31T19:24:04+01:00
Zad 1
1 kg = 1000 g
20 dag = 200 g

1000 + 200+10 = 1210 g = 1kg 21 dag
odp zakupy ważyły 1kg 21 dag

zad2
1,60 - 1,09 = 0,51
0,51 m = 51 cm

odp jest wyższy o 51 cm

zad3

13,5 kg - 125 g= 13 kg 500 g - 125 g= 13 kg 375 g

odp mały plumek waży 13 kg 375 g

zad4
adam = 1,48m = 1m 48 cm
bogdan = 1 m 48 cm + 2 cm= 1m 50 cm
czarek =1m 50 cm - 5 cm = 1 m 45 cm
darek = 1m 45 cm + 0,2 m = 1 m 45 cm + 20 cm= 1m 65 cm

odp najwyższy jest darek

zad 5
25 x 50 = 1250 zł

1250 zł - 100%
x - 90%

90 x 1250= 112500
12500 / 100 = 1125
odp za kalkulatory zapłacono 1125 zł

zad 6
podaj ile musi zapłacić podatku ;)
12 2 12