Uzupelnij rownania reakcji dysocjacji jonowej zasad i kwasow.
a)NaOH→...........+.............
b)............→Kplus + OHminus
c).......→Ca²plus +2OH
d)Ba(OH)dwa →......+.........
e)HdwaSOcztery→.......+SOcztery(dwa minus u gory)
f)HCL→Hplus+........
g).........→2Hplus +COtrzy(dwa minus u gory)
h)HNOtrzy→.......+...........
i)HtrzyPOcztery→3Hplus +..........
j)..........→2Hplus +S(dwa minus u gory)

pomozcie....z gory dzieki;)

2

Odpowiedzi

2010-01-31T19:04:25+01:00
A)Na⁺+ OH⁻
b)KOH
c)Ca(OH)₂
d) Ba⁺² +2OH⁻
e) 2H⁺
f)Cl⁻
g)H₂CO₃
h)H⁺ +NO₃⁻
i)PO₄⁻³
j)H₂S
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T22:35:58+01:00
A) NaOH→ Na⁺+ OH⁻
b) KOH→ K⁺ + OH₋
c) Ca(OH)₂ → Ca²⁺ + 2OH⁻
d) Ba(OH)₂ → Ba²⁺ + 2OH⁻
e) H₂SO₄→ 2H⁺ +SO₄²⁻
f) HCL→ H⁺ + Cl⁻
g) H₂CO₃→2H⁺ +CO₃²⁻
h) HNO₃→ H⁺ + NO₃⁻
i) H₃PO⁴→ 3H⁺ + PO₄³⁻
j) H₂S→ 2H⁺ +S²⁻


miałam to ostatnio :)
9 3 9