Pan Marcin kupił 4 akcje Bimu i 3 akcje Bomu, a pan Wojtek kupił w tym samym czasie 3 akcje Bimu i 4 akcje Bomu.Po miesiącu okazało się, że pan Marcin zarobił na swoich akcjach 25 zł, a pan Wojtek 24 zł.Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna akcja Bimu, a jaki jedna akcja Bomu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:10:15+01:00
A - zysk z akcji Bimu
b - zysk z akcji Bomu

zysk Marcina:
4*a + 3*b = 25

zysk Wojtka:
3*a + 4*b = 24

mamy układ:
4*a + 3*b = 25 |*4
3*a + 4*b = 24 |*(- 3)

16*a + 12*b = 100
- 9*a - 12*b = - 72

dodajemy stronami
7*a = 100 - 72
7a = 28
a = 4

4*a + 3*b = 25
3b = 25 - 4*4 = 9
b = 3

zysk na jednej akcji Bimu wynosił 4 zł, a na akcji Bomu 3 zł

jak masz pytania to pisz na pw
4 4 4
2010-01-31T23:08:37+01:00
X - zysk na jednej akcji Bimu
y - zysk na jednej akcji Bomu

Marcin miał 4 akcje Bimu oraz 3 akcje Bomu
Jego zysk to: 4x + 3y
Wojtek miał 3 akcje Bimu oraz 4 akcje Bomu
Jego zysk to: 3x + 4y

Mamy układ równań:

4x + 3y = 25
3x + 4y = 24

Sumujemy stronami:
7x + 7y = 49 | /7
x + y = 7 | *3
3x + 3y = 21

Teraz przypominamy sobie jedno z początkowych równań:

4x + 3y = 25
3x + 3y = 21

Odejmujemy stronami o pierwszego drugie:
x = 25 - 21 = 4

x + y = 7
y = 7 - x = 7 - 4 = 3

x = 4
y = 3

Bim dał zysk 4 zł na akcji
Bom zarobił 3 zł na akcji
2 3 2