Odpowiedzi

2010-01-31T19:17:02+01:00
100g roztw----3g subst
80g roztw-----x
x=2,4g

nalezy rozpuscic 2,4g jodu aby powstal roztwor 3%
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:18:17+01:00
Dane"
mr=80g
Cp=3%
Ze wzoru na stężenie procentowe obliczam masę substancji.
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=3%*80g/100%=2,4g
5 2 5
2010-01-31T19:28:37+01:00
100g roztworu----3g substancji
80g roztworu-----x
x=2,4g

Trzeba rozpuścić 2,4g jodu w etanolu.
4 4 4