Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:14:31+01:00
1.Nadali mu ten przydomek,ponieważ wprowadził wiele reform.
2.Miał ten przydomek bo był odważny,miał honor i trwałość w dążeniu do celu.
3.Władcy nadawano przydomek charakterystyczny dla jego rządów,oraz dlatego,że on był wysokiej postury.
4.Dzięki Karolowi Wielkiemu państwo wzrosło na sile,dzięki podboją i dobrze prowadzonej polityce przyczynił się do wzrostu rangi państwa.


Liczę na Naj.!;*
44 4 44
2010-01-31T19:16:01+01:00
Nadano mu ten przydomek za jego zasługi:
za jego dokonania dyplomatyczne i militarne oraz za jego "posturę"
chodziło o to że mierzył on 192 cm wzrostu, a wtedy ludzie uznawali takiego człowieka za wielkiego i wpływowego
48 4 48
2010-01-31T19:18:59+01:00
Ponieważ zrobił bardzo wiele dla swojego kraju. Był niezależny, cechowała go wielko odpowiedzialność. Był konsekwentny w swoich czynach, każdy był głęboko przemiślany.Przeprowadził wiele reform. Nie zajmował się tylko wojnami, lecz dbał o rozwój wewnętrzny kraju. Potrafił doskonale nim rządzić. Za czasów swojego panowania był uważany za władcę, który nie ma sobie równych. Do dziś nazywamy go Ojcem Europy.
Sława Karola Wielkiego była tak wielka, że w wielu językach słowiańskich od jego imienia, pochodzi nazwa określająca króla.
Karol Wielki jest patronem nauczycieli, maklerów i cynowników.
42 4 42