Zadanie 1
Łódka unosząca się na wodzie i uderzana przez fale wykonuje drgania o okresie 4s. Jaka jest szybkość rozchodzenia się fal na wodzie, jeśli długość fal wynosi 8 metrów ?
zadanie 2
korzystając z wyniku poprzedniego zadania oblicz, jakie będą odległości między sąsiednimi grzbietami fali na wodzie, jeśli jej powierzchnie będziesz uderzał patykiem z częstotliwością f = 1 Hz

proszę nie tylko o wynik, ale także o dokładne obliczenia i rozwiązanie. z góry dzięki. ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:17:30+01:00
Zad.1
T=4s
λ=8m

V = λ/T
V = 8m/4s
V = 2m/s

Odp. Szybkość rozchodzenia się fal na wodzie wynosi 2m/s.

Zad.2
Dane:
V= 2 m/s
f = 1 Hz

lambda = V * T

T= 1/f
T = 1/1Hz
T = 1 s
lambda = 2 m/s * 1s
lambda = 2m

Odp. Odległość między sąsiednimi grzbietami fali na morzu wynosi 2m.


Liczę na naj!;*
43 4 43
2010-01-31T19:21:08+01:00
Λ=8m
T=4s
V=λ/T
V=8/4=2m/s
zad2
V=2m/s
f=1Hz
V=λ*f/f
λ=V/f
λ=2/1=2m
15 3 15