Odpowiedzi

2010-01-31T19:45:55+01:00
Zakon krzyżacki lub Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie, to rycerski zakon, jeden z największych zakonów w Europie.Powstał on około roku 1190r. Początek swój bieże ze szpitala założonego przez mieszczan z Bremy i Lubeki w celu opieki nad wojskami chrześcijańskimi. Zakon wciąż co jakiś czas organizował łupieżcze wypady na tereny Warmii i Mazur, jednak już bez większych rezultatów. Od 1501 wielcy mistrzowie krzyżaccy odmawiali składania hołdu lennego władcom Polski, co stało się powodem wojny polsko-krzyżackiej 1519-1521.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:24:28+01:00
Jego pełna nazwa to Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie.
Zakon Krzyżacki pojawił się na ziemiach polskich w 1226r.
Został założony chyba przez Papież Klemensa III niewiem..w roku 1191r.w południowych Włoszech
2 1 2