Potrzebne mi jedno pojęcie do krzyżówki którą muszę zrobić.Hasło to UKŁAD WYDALNICZY. To pojęcie musi mieć literke "Y" lub może kończyc się na literkę "y". te słowo ma być związane z układem wydalniczym np.moczowody.
Do tego pojęcia,słowa proszę ułożyć pytanie, bo to wkońcu krzyżówka. Tylko nie bierzcie pojecia "moczowody" bo to już mam. Myślę,że dałam odpowiednią ilość punktów za to zadanie. Warto rozwiązać !!! ;)
Daję najjj..... :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:30:38+01:00
Podocyty - wyspecjalizowane komórki nabłonka wyściełające ścianę torebki Bowmana
kanalik peroksymalny- inaczej kanalik kręty I rzędu w nefronie
żyła główna - doprowadza krew do nerki
kwas moczowy - jeden z ubocznych produktów przemian puryn

do wyboru do koloru:)
  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T19:32:04+01:00
1-pecherz moczowy
Pytanie:skąd wydalane są szkodliwe substancje wraz z moczem?