Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:39:25+01:00
Metanol: liczba w nawiasie to indeks dolny:D
2CH(3) + 3O(2) = 2CO(2) + 4H(2)O
etanol:
C(2)H(5)OH +3O(2) = 2CO(2) + 3H(2)O
otrzymywanie etanolu:
C(6)H(12)O(6) = nad strzałką "drożdże" = 2C(2)H(5)OH + 2CO(2)

ciecz lotna, bezbarwna, charakt.zapach, bardzo dobrze miesza się z wogą,alkohol - właściwości wspóle mtanolu i etenolu
metanol: spala się jasno niebieskim płomieniam, silna trucizna (wdychanie grozi śmiercią).
etanol:ścina białko, odczyn obojętny, ulega reakcji spalania, toksyczny
2010-01-31T20:09:23+01:00
A więc brakuje ci jeszcze:

otrzymywanie metanolu
CO + 2H2 -> CH3OH - jest to otrzymywanie metanolu z gazu syntezowego który jest mieszanina tlenku węgla i wodoru

otzrymywanie alkocholu etylowego - czyli etanolu
C6H12O6 -> 2C2H5OH +2CO2 - fermentacja alkoholowa

spalanie etanolu:
C2H5OH + 3O2 -> 2CO2 + 3H2O - całkowite
C2H5OH + 2O2 -> 2CO + 3H2O - półspalanie
C2H5OH + O2 -> 2C + 3H2O - niezupełne

spalanie metanolu:
CH3OH + 3/202 -> CO2 + 2H2O (trzy drugie tam jest )
CH3OH +O2 -> 02 -> CO +2H2O
CH3OH + 1/2O2 -> C + H2O