Do każdego wyrazu dopisz jego forme, w której zamiast samogłaski nosowej występuje jej ustny odpowiedznik. Określ formę gramatyczną obu wyrazów

ziemię - B. lp. r.ż ; Ziemie - M., B. lub W, lm. r.ż
laską - .................. ; ...................
trwogą - ....................... ; ......................
wypiję - ....................... ; .....................
drzemię - ....................... ; ......................

b) zapisz wniosek
........................................................................................................................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T19:10:24+02:00
Laską- rodzaj żeński, liczba pojedyncza, narzędnik, rzeczownik
trwogą -rodzaj żeński, liczba pojedyncza, narzędnik,rzeczownik
wypiję- 1 2 lub 3 osoba liczby pojedynczej, czasownik
drzemię-1 2 lub 3 osoba liczby pojedynczej, czasownik

wniosek: końcówka ą - rodzaj żeński ?
2 1 2
2009-10-05T19:41:52+02:00
Laską - rodzaj żeński, liczba pojedyncza, narzędnik, rzeczownik.
trwogą - rodzaj żeński, liczba pojedyncza, narzędnik,rzeczownik.
wypiję- 2 lub 3 osoba liczby pojedynczej, czasownik.
drzemię- 2 lub 3 osoba liczby pojedynczej, czasownik.
2 3 2