Odpowiedzi

2010-01-31T19:39:11+01:00
Relatywnie wysoka ściśliwość przez co nie odczuwamy tak bardzo nierówności na drodze
oraz niska gęstość opona wypełniona powietrzem waży prawie tyle samo co pusta
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:46:10+01:00
Cząsteczki gazu wewnątrz opony bombardują jej powierzchnię mocniej niż cząsteczki na zewnątrz powodując zwiększenie jej opjętości. Dzięki temu pojazd porusza się z mniejszym oporem i nie powodując chałasu. Opona także tłumi nierówności na drodze. Na zewnątrz każdej opony jest bieżnik który sprawia że woda jest wyprowadzana z pod opony nie powodując poślizgu. Gazy są sprężalne i to ta właściowość decyduje o ich zastosoawniu w oponach.