Odpowiedzi

2010-01-31T19:43:31+01:00
37,5 - 3św
x - 7św

x= 37,5*7/3

x=87,5

:DD
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T19:44:06+01:00
3[swierki]-----37,5[m3]
7[swierkow]----x

37,5*7=3*x
262,5=3x /:3
87,5[m3]=x

7 swierkow w ciaga doby dostarczaja ok 87,5m3 tlenu ;))
2 3 2
2010-01-31T19:46:56+01:00
Dane:
37,5 m sześciennego: tyle produkują 3 świerki w ciągu 24 h.

Szukane:
Ile tlenu dostarczają w ciągu doby siedem takich świerków?

Rozwiązanie:
37,5: 3= 12, 5 m
12,5 m sześciennego- tyle tlenu produkuje jedno drzewo w ciągu doby.

12,5 m sześciennego *7= 87,5 m sześciennego
87,5 m sześciennego- tyle tlenu produkuje siedem świerków w ciągu doby.

Odpowiedź: W ciągu doby siedem świerków dostarcza 87,5 m sześciennego tlenu.

1 5 1