Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie!! Potrzebuje na jutro!!

1. Tramwaj ruszył z przystanku z przyspieszeniem o wartości 2m/s 2 <kwadratową>, oblicz szybkość chwilową tramwaju po 5 sekundach.

2.Motocyklista jechał z Krakowa do Myślenic ze średnią szybkością 72km/h przebył tę trasę w czasie 30 min. Oblicz jaką drogę przejechał motocyklista.

2

Odpowiedzi

2010-01-31T20:00:27+01:00
1. a=2m/s²
t=5s
a=v/t
v=a*t
v= 2m/s²* 5s=10m/s=36km/h
chyba tak;PPP


2.
v=72km/h= 20m/s
t= 30 min= 1800 s
V=s/t
s=V*t
s=20m/s*1800s= 36000m =36 km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:04:06+01:00
Zad.1
DANE:
a=2m/s2
t=5s
SZUKANE:
V=?
OBLICZENIA:
a=V/t
V=a*t
V=2*5=10m/s
V=10m/s
ODP.: Szybkość chwilowa tramwaju wynosi 10m/s.

Zad.2
DANE:
V=72km/h
t=30min=1/2h
sZUKANE:
s=?
OBLICZENIA:
V=s/t
s=V*t
s= 72*1/2=36km
s=72km
ODP.:Motocyklista przejechał 36km.
2 4 2