Nie podawać złych odpowiedzi!!!!

1.Gdybyś znalazł się na biegunie południowym pogrążonym w nocy polarnej, to poznałbyś, że nie jesteś na biegunie północnym po:
a.innym gwiazdozbiorze
b.ruchu sfery niebieskiej ze strony lewej ku prawej
c.położeniu Gwiazdy Polarnej
d.nie ma żadnych oznak

2.13.Około 340 r. p. n. e. Pyteasz z Marsylii pożeglował aż tam „ gdzie przy stanie Słońca w znaku Raka nie ma nocy ”. Do której granicy strefy oświetleniowej Ziemi przybliżył się ów żeglarz ?
a)do zwrotnika Koziorożca
b)do zwrotnika Raka
c)do południowego koła polarnego
d)do północnego koła polarnego

3.Michał stoi na 90 N , zaś Bartek na 90 S. Który z nich jest dzisiaj bliżej Słońca ( 19. V. ) ?
a.Michał c) jednakowo
b.Bartek d) nie ma prawidłowej odpowiedzi

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-31T20:00:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-31T20:10:01+01:00