Odpowiedzi

2009-10-05T19:14:59+02:00
Każdy guzik ma 2 lub 4 dziurki czyli każdy ma co najmniej 2
2*24=48
74-48 = 26
Aby otrzymać czterodziurkowe guziki 26 dziurek trzeba dodać do dwudziurkowych, po 2 na guzik, czyli starczy tego na
26:2 = 13 guzików
24-13 = 11
ODp. Jest 11 guzików dwudziurkowych i 13 czterodziurkowych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-05T19:16:14+02:00
W szufladzie są 24 guziki z 2 lub 4 dziurkami. Ile jest guzików każdego rodzaju jeżeli dziurek jest 74 .


Ilość guzików: 24
Ilość guzików z 2 dziurkami: x
Ilość guzików z 4 dziurkami: y
Ilość dziurek: 74
Ilość dziurek: 2x+ 4y


x+y=24 |*(-2)
2x+4y=74

-2x-2y=-48
2x+4y=74
+------------
2y=26
y=13

x+y=24
y=13

x+13=24
y=13

x=11
y=13

Proszę bardzo :)
1 5 1